Köpvillkor
Alla varor är BEGAGNADE om inte annat anges då vi säljer retrospel och samlarobjekt.

Alla priser inkluderar moms om de är nya produkter. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och ev faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Produktbilder behöver ej heller alltid stämma exakt överens med den bild som visas. Tillgodobevis som kommer av inbyte gäller endast byte mot begagnade varor, alltså ej nya produkter eller tjänster. Vill du ha möjlighet att byta mot tjänst eller nytt måste detta överenskommas i förväg och framgå på kvittot.

Leveranstid
Vi levererar de flesta lagerförda varor senast dagen efter order. Leveranstid inkl postgång är normalt 2-3 vardagar. Produkter som är renoverade/renoveras eller beställningsvaror kan ta längre tid.

Frakt & Betalning
Postförskott & Fraktavgift - Fraktavgiften baseras på vikt, dock fraktfritt vid order över 1000kr Postförskott är ej tillgängligt, välj förskottsbetalning istället.
Vi använder oss av Paysons betalningstjänster kort, faktura och banköverföring samt förskottsbetalning genom bankgiro, swish och banköverföring.
Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta dina varor direkt i vår lagershop i Furuvik.

Garanti
På begagnade varor lämnar vi 3 månaders funktionsgaranti. För nya varor gäller den garanti som tillverkaren anger, vanligtvis 1-2 år. Garanti för nya varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel,

Ångerrätt
Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i sitt ursprungliga skick med obruten förpackning. För att åberopa ångerrätt gäller att du inom 14 dagar från varans mottagande meddelar oss om detta.
Ångerrätt gäller inte förhandsbeställda varor, förbokningar. Returfrakt står du som köpare för vid åberopande av ångerrätt. Ej uthämtade paket gäller inte som om att du utnyttjar ångerrätten.

Reklamation
Vid reklamation måste du kunna visa upp faktura, kassakvitto eller annan handling som styrker ditt inköp. Vi testar ALLA returnerade produkter. Om det visar sig att den returnerade varan är felfri vid retur till oss tar vi ut en avgift, fn 395 kr. Vi står ej för kostnader som orsakats av en defekt vara. Vid anmäld reklamation skickar du in den reklamerade produkten till adressen på vår hemsida. Meddela orsak till returen samt skicka varan som ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedel/orderbekräftelse. Kontakta oss innan reklamation.

Outlösta Paket
Alla outlösta paket och postförskott debiteras med 249 kr för att täcka de kostnader vi drabbas av i samband med detta.

Bytesrätt
Vi har ingen bytesrätt på våra varor om inte detta är något som köparen kommer överens med oss om vid inköpstillfället. Är du osäker över ett inköp hör då med oss först så kommer vi fram till en bra lösning för dig.

Kundsupport
Har du frågor kring ett köp eller övriga frågor i ett specifikt ärende så kontaktar du oss enklast via email info@arkad.nu eller arkadnu@gmail.com alternativt på facebook https://www.facebook.com/arkadnu/

Kundsupport :  arkadnu@gmail.com

Avbeställning
Så länge varan ej har hämtats ut i butiken eller skickats av oss kan du avbeställa din vara. Kontakta oss via info@arkad.nu eller arkadnu@gmail.com . Skriv avbeställning i meddelandefältet och ange sedan i mailet ordernr/fakturanr som avbeställningen avser. Du får alltid svar av oss.

Sekretesspolicy
Den information du lämnar på vår sida hanteras endast av oss internt. Vi kommer inte att sprida den vidare på något sätt. Du har rätt att ta del av de uppgifter vi eventuellt har om dig. Om något är fel eller icke längre relevant korrigerar vi detta i samråd med dig.


Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och liknande händelser utom vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från vår sida, vilket gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att arkad.nu befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.